Un projecte empresarial santcugatenc, un dels guanyadors del concurs estatal Yuzz

Els candidats santcugatencs del programa Yuzz

Economia

Publicat el 8/jul/11 per Oriol Esteve / Mikel Vilalta

Els emprenedors santcugatencs Alejandro Jiménez i Jon Marín, responsables del projecte 'Nutcreative', viatjaran a Silicon Valley, Califòrnia, després d'encapçalar un dels 12 projectes estatals premiats pel programa Yuzz. El certamen, destinat a impulsar els joves emprenedors del sector de la tecnologia, està promogut per la fundació Banesto i ha acollit 10 participants santcugatencs. Emili Calonge i Albert Español, amb la iniciativa 'Tandeem', han guanyat el premi local, que consistirà en una estada d'un any a l'espai EsadeCreapolis.

Totes les propostes santcugatenques han estat presentades per joves d'entre 18 i 30 anys. Els 10 participants locals del programa Yuzz han passat sis mesos treballant en l'assessorament i seguiment de professionals del sector. Finalment, el projecte guardonat ha estat 'Nutcreative', que consisteix en un estudi de disseny de productes sostenibles basats en criteris d'ecoinnovació i responsabilitat social.

El membre del projecte Alejandro Jiménez ha explicat a Cugat.cat els seus plans de futur a partir d'ara.

Alejandro Jiménez

El que volem és establir-nos com a empresa, agafar un local i començar a treballar de forma seriosa.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El projecte Yuzz té l'objectiu de fomentar el talent emprenedor dels joves per tal que puguin ser competitius en l'actual situació econòmica. En aquest sentit, Alejandro Jiménez ha destacat la importància de l'esperit emprenedor.

Alejandro Jiménez

La millor manera de fer és tenir una bona idea, ganes i energia de portar-la endavant. Ningú et vindrà a buscar ni et solucionarà la vida.

Your browser doesn’t support HTML5 audio




De la seva banda, els guanyadors de Yuzz en l'àmbit local, Emili Calonge i Albert Español, han presentat un projecte d'una aplicació web que ofereix una sèrie de recursos que permeten als comerciants donar-se a conèixer entre un gran nombre d'usuaris, vendre els seus productes de manera virtual i organitzar i consultar les reserves en un calendari, entre d'altres opcions.

El programa Yuzz va arrencar el 2009 i només s'oferia a Madrid i Barcelona. L'any següent s'hi van afegir 16 ciutats més, entre elles Sant Cugat, gràcies a l'èxit del programa. Està previst que enguany 25 poblacions acullin el programa.