Molts consumidors desconeixen els seus drets i deures, segons l'Agència Catalana del Consum


  • Comparteix:

Gairebé nou de cada 10 ciutadans no coneixen els seus drets com a consumidors i cinc de cada 10 no saben com actuar davant un conflicte relacionat amb el consum. Ho ha explicat el director de l'Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, que aquest dimarts ha inaugurat la segona edició de l'exposició itinerant 'Consum In', al Sant Cugat Centre Comercial. L'objectiu és donar a conèixer els drets i deures dels consumidors, per evitar males pràctiques a l'hora de comprar. De la seva banda, el tinent d'alcalde d'Economia, Carles Brugarolas, ha destacat la tasca de l'administració pública per reduir les diferències entre consumidor i comerciant.

La intenció de la mostra itinerant és donar les eines bàsiques per consumir de manera responsable, crítica i reflexiva, i evitar aquells impulsos consumistes que acaben esdevenint fonts directes de conflicte. Segons el director de l'Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, conèixer els drets i deures dels consumidors és la base per aconseguir comprar amb seny. No obstant això, la majoria de la ciutadania desconeix aquesta informació.

Alfons Conesa

El problema és que un 87% de ciutadans que no coneixen els seus drets i un 51% que davant d'un conflicte de consum no sap reaccionar.



L'exposició, que gira per segon any, neix ara sota el lema 'M'informo, trio, compleixo i, si tinc algun problema, reclamo'. Conesa ha destacat que la majoria de queixes i problemes que tenen els consumidors estan relacionats amb les companyies telefòniques i d'internet, amb les companyies aèries i amb les empreses de subministrament elèctric. El tinent d'alcalde d'Economia, Carles Brugarolas, ha destacat que aquests també són problemes freqüents que recull l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i ha subratllat que el paper de l'administració pública és intentar reduir les diferències entre els consumidors i els venedors.

Carles Brugarolas

Hi ha una diferència d'informació entre l'oferent i el consumidor. L'administració pública ha d'intentar que l'assimetria sigui més petita.




Davant qualsevol tipus de problema relacionat amb el consum, els santcugatencs poden dirigir-se a l'OMIC i també a l'Agència Catalana del Consum. L'exposició, que en l'edició anterior va comptar amb l'assistència de prop de 50.000 persones, està oberta a tots els ciutadans, des d'aquest dimarts i fins el primer dissabte de novembre, des de les deu del matí fins a les deu de la nit.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.