Una xerrada situa les xarxes socials com un factor clau per a la rendibilitat de les empreses

Jesús Herránz i Daniel Dévai en un moment de la conferència

Economia

Publicat el 12/abr/12 per Maria Cusó

Les xarxes socials ofereixen a les empreses la possibilitat de conèixer els seus consumidors i el context on interactuen, dos fenòmens clau que les converteix en l'eina idònia per potenciar la rendibilitat de les empreses. Així ho han explicat els experts en Social Media Daniel Dévai i Jesús Hérranz en una conferència que ha tingut lloc aquest dijous a EsadeCreapolis. La ponència ha parlat també dels riscs jurídics a la xarxa i n'ha donat les claus per combatre'ls.

Més de 180 persones s'han acostat aquest dijous a les instal·lacions d'EsadeCreapolis per assistir a la ponència 'Xarxes socials: estratègies de negoci i risc jurídics', organitzada pel mateix centre en col·laboració amb Epsilon Technologies i BDO Advocats.

La xerrada ha destacat la mesurabilitat de les xarxes socials com una de les claus principals que permet les empreses dissenyar una estratègia comunicativa que fomenti l'acció de compra. Així ho explica el director de Social Media d'Epsilon Technologies, Daniel Dévai, en declaracions a Cugat.cat.

Daniel Dévai

Les claus són conèixer els consumidor, saber què li interessa, què li preocupa i, a partir d'aquí, definir el contingut que li fem arribar.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La ponència també ha parlat de la necessitat d'emprar estratègies de posicionament aprofitant els mecanismes que tenen les pròpies xarxes socials, per evitar els riscs jurídics que es deriven de l'ús de les Social Media. Tot i això, el director del departament de Tecnologies de la Informació de BDO Abogados, Jesús Herránz, ha explicat a Cugat.cat que la legislació no sempre va al ritme de les noves tecnologies.

Jesús Hérranz

L'activitat legal va darrera de la innovació empresarial, i sobretot, tenint en compte que Internet va molt de pressa.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





Els conferenciants han fet palesa la importància de formar els alts càrrecs de les empreses en matèria de xarxes socials per tal de minimitzar riscs i maximitzar beneficis, una tradició que encara no està del tot extesa en el sector empresarial.