Cara i creu en la valoració de l'adjudicació del primer tram del Quart Cinturó


  • Comparteix:

Divergència d'opinions sobre l'adjudicació per part del ministeri de Foment del projecte del tram del Quart Cinturó entre Viladecavalls i Terrassa. Mentre l'alcalde i la Cambra de Comerç s'han congratulat per la passa endavant en la construcció d'aquesta via que ha de solucionar la congestió de trànsit de l'autopista A-7, Esquerra Republicana - soci de govern de la federació nacionalista-, creu que suposarà una greu agressió al terrirori.

L'empresa Informes i Projectes (Inypsa) s'ha endut l'adjudicació del projecte de redacció d'aquest nou tram per un import de un milió 150.000 euros i un termini de redacció de 12 mesos.

La construcció del Quart Cinturó, que unirà el Vallés Occidentalamb l'Oriental i el Baix Llobregat, ha estat una llarga demanda per part dels empresaris de la comarca que pateixen, dia a dia, els colls d'ampolla que es creen cada matí a l'autopista A-7. Marià Galí, vicepresident primer de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa

Marià Galí

Serà molt bo per a la comarca perquè la connectarà amb el Baix Llobregat


Precisament en la reunió d'alcaldes de la comarca celebrada divendres a Sant Cugat, es va acordar demanar a l'Estat l'acceleració del projecte després de reiterats enderreriments.

En aquest sentit, l'alcalde ha manifestat la satisfacció per aquesta primera passa, però ha denunciat els endarreriments constants que pateix Catalunya en temes d'infraestructures per part de l'Estat: Lluís Recoder ha lamentat que encara haguem d'esperar per tenir l'autovia orbital enllestida:

Lluís Recoder

És lamentable que moltes infraestructures del nostre país que depenen de l'Estat es fan amb retard.


No és de la mateixa opinió el seu soci de govern, el tinent d'alcalde de Medi Ambient. Eduard Pomar, creu que la construcció d'aquesta infraestructura comportarà la destrucció de bona part del parc Natural de Sant Lllorenç:

Eduard Pomar

És més important millorar les infraestructures actuals que plantejar unes obres que no tenen el consens dels partits polítics


El tram entre Terrassa i Viladecavalls, de poc més de 7 quilòmetres, tindrà dues calçades, una mitjana de dotze metres i comptarà amb tres enllaços; una a Viladecavalls, i dos més a Terrassa.

Però no tothom ha aplaudit l'adjudicaciódel projecte ja que les entitats opositores segueixen endavant amb la seva campanya en contra d'aquesta infraestructura. Més de 200 entitats donen suport a un manifest en què es denuncia que afectarà letalment la flora i la fauna dels parcs naturals del Montnegre i el Corredor, el Montseny, i Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.