Els empresaris de la ciutat descobreixen el model Moritz

Castellón, a la dreta, durant la ponència

Economia

Publicat el 21/jun/12 per Marc Sala

L'empresa que no té uns valors i una història darrere ha d'invertir molts milions per fer-se un lloc al mercat. Aquesta és una de les conclusions que ha exposat el director general de la companyia cervesera Moritz, Albert Castellón, en una xerrada en el marc del 2n Fòrum Sant Cugat Empresarial. Castellón ha exposat a una cinquantena d'empresaris l'estratègia que ha seguit Moritz des del seu renaixament ara fa vuit anys i que l'ha portat a vendre actualment a una vintena de països.

Moritz és una empresa cervesera amb una llarga tradició a Barcelona que es va interrompre al 1978 i ara fa 8 anys, al 2004, va tornar a sortir al mercat. Avui dia és una de les marques més implantades a la capital i a la resta de Catalunya, just per darrere de les grans marques que dominen el sector.

L'estratègia que ha seguit la companyia es basa, sobretot, en la promoció dels seus valors de marca que són tradició i modernitat, l'origen barceloní de la marca, l'etiquetatge en català i la interacció amb els consumidors. Això, combinat amb tècniques avançades de màrqueting i l'organització i participació de la marca en esdeveniments culturals expliquen el seu ràpid creixement.

Albert Castellón ha assegurat que l'aposta pels valors de la marca és indissociable a la trajectòria de la companyia i els ha permès fer-se un espai dins un sector molt competitiu.

Albert Castellón

La nostra aposta pels valors és total. Les marques que no tenen valors, que no expliquen una història, necessiten molts milions per crear-se.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Castellón ha posat de manifest la necessitat que les empreses que volen créixer i arribar a nous mercats han de saber quin és el punt fort del seu producte i apostar-hi al 100%. Per contra, assegura que les petites i mitjanes empreses que volen imitar les estratègies de les grans companyies ho tindran molt difícil.