Simulen l'estació de FGC de Sant Cugat per testar un sistema d'estalvi energètic

El sistema reutilitza l'energia de frenada dels trens

Economia

Publicat el 16/des/12 per Núria Juanico

Una simulació de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Sant Cugat serveix com a prototip per posar a prova un sistema d'estalvi energètic. Un consorci d'empreses liderat per Enertika està al capdavant del projecte, que aprofita l'energia de la frenada dels trens per recarregar els vehicles elèctrics situats a les estacions i per il·luminar i climatitzar les instal·lacions.

Sota el nom Charge & Ride, el projecte consisteix en la creació d'una microxarxa intel·ligent que gestiona l'energia de la frenada dels trens i la reutilitza. El sistema pretén estalviar fins a un 50% d'aquesta energia i destinar-la a l'acceleració d'altres trens de la mateixa línia, a la recàrrega de vehicles elèctrics i a la il·luminació i climatització de les estacions ferroviàries.

Ara per ara, el consorci està fent proves amb un prototip que simula les estacions de FGC de Sant Cugat i la de tramvia Bon Viatge de la xarxa TRAM de Barcelona. El projecte compta amb un pressupost d'1,2 milions d'euros i està impulsat per l'agència per a la competitivitat del departament d'Empresa i Ocupació.