Gomar ha destacat la gran quantitat d'àmbits que poden beneficiar-se dels serveis d'aquesta tecnologia com el control del trànsit, d'infraestructures i de les collites. Tot en funció, afirma, de la càmera i els sensors amb què es doti l'avió.
Àlex Gomar
Monitorització aèria de trànsit, seguiment d'infraestructures, detecció de CO2 a les ciutats i saber on s'ha de regar més o menys. Les aplicacions són enormes.
Gomar ha explicat que es tracta de tecnologia inicialment militar que ara està començant a traslladar-se a l'àmbit civil. Per aquest motiu, afirma, la legislació encara no és prou clara a molts països, inclòs l'Estat espanyol, que no compta amb un codi de lleis específic per avions no tripulats.
Actualment, l'empresa compta amb un taller a Molins de Rei, des d'on afina la fiabilitat del prototip amb més hores de vol. Les primeres línies de negoci que tenen obertes són l'agricultura de precisió -amb un control dels terrenys agrícoles de grans latifundis- i la inspecció d'infraestructures, amb el control de les línies d'alta tensió.
Hemav ha guanyat recentment el programa Empenta 2013, promogut per la Generalitat i EsadeCreapolis i ha estat present a les fires europees més importants del sector.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.