Cambra de Comerç de Barcelona veu prioritari el desdoblament dels Túnels

Imatge de l'estat actual dels Túnels de Vallvidrera / Font: Abertis.com

Economia

Publicat el 17/jul/13 per Judith Cañamares / Acn

La Cambra de Comerç de Barcelona ha destacat el desdoblament dels Túnels el Corredor Mediterrani i els prolongacions de Ferrocarrils (FGC) a Sabadell i Terrassa com les infraestructures viàries i ferroviàries més prioritàries. Aquestes conclusions pertanyen a un estudi en què l'ens cameral quantifica en 5.200 milions d'euros el cost d'aquestes infraestructures.

En un estudi que la Cambra ha publicat aquest dimecres en roda de premsa, l'entitat també ha reclamat al el govern espanyol que pagui els prop de 4.000 milions d'euros que calcula que deu a la Generalitat en concepte de la Disposició Addicional Tercera de l'Estatut perquè Barcelona pugui jugar la 'lliga de campions' amb la resta de grans metròpolis europees.

Les principals actuacions ferroviàries que reclama la cambra a l'àrea metropolitana són el túnel d'Horta (260 milions d'euros) i les prolongacions dels FGC a Sabadell (375 milions d'euros) i Terrassa (350 milions d'euros). El responsable d'infraestructures de la Cambra de Comerç Barcelona, Antoni Ubach, ha lamentat que aquestes obres tenen un cost 'ridícul' pel benefici que en traurien els ciutadans i l'economia del país.

Ubach ha afirmat que el servei de FGC al Vallès es troba 'al límit'.

Antoni Ubach

Aquesta connexió ferroviària hauria de connectar la plaça de Catalunya amb l'altra línia. Que hi hagués dues línies que connectessin amb el Vallès.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'ens cameral ha apostat també pel desdoblament dels Túnels de Vallvidrera i la construcció del Quart Cinturó.

Una altra infraestructura important per a la Cambra de Comerç de Barcelona és el Corredor Mediterrani ferroviari. L'ens alerta que hi ha un 'fals triomfalisme' de pensar que el 2015 aquest transport ferroviari estarà resolt, i refermen el seu compromís per continuar treballant a llarg termini fins assolir una plataforma de doble via exclusiva per a mercaderies i compatible amb l'ample europeu.

Aquesta associació afirma que Catalunya disposa dels recursos econòmics suficients per afrontar aquestes infraestructures sempre que l'Estat espanyol compleixi amb el compromís de la Disposició Addicional Tercera de l'Estatut.