El Banc de Sang demana donacions a Sant Cugat de cara l’estiu

Fan falta 35.000 donacions per cobrir les necessitats dels hospitals catalans

180516-banc-de-sang.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

Eva Garrido

M'agrada escoltar i explicar històries que neixen de la proximitat.

Llegir-ne més

M'agrada escoltar i explicar històries que neixen de la proximitat.

Llegir-ne més
19/07/18 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

El Banc de Sang i Teixits (BST) engega aquest dijous la campanya ‘Omple la bossa de vida’ per aconseguir donacions durant l’estiu. Les vacances és el període més crític pel que fa les donacions, ja que aquestes cauen gairebé un 30%. Per incentivar les donacions, la campanya proposa regalar als donants una bossa de roba, de la mateixa manera s’omple una de sang. La darrera Marató de sang, celebrada al maig, va aconseguir 243 donacions santcugatenques.

Es calcula que fan falta 35.000 donacions de sang per atendre tots els malalts i accidentats. Els hospitals necessiten reserves per fer front a situacions imprevistes com un increment dels accidents de trànsit o com va ser el cas dels atemptats a Barcelona i Cambrils. Així ho ha explicat la promotora del BST Sant Cugat, Laura Medina

Declaracions

Laura Medina

Poder passar els mesos d’estiu amb tranquil·litat per si passa alguna cosa. Malauradament, a l’estiu, hi pot haver algun accident de cotxe més i necessitem unes reserves adequades.

El BTS ha programat 60 campanyes arreu del territori ja sigui amb unitats mòbils o instal·lant-se en algun espai municipal. A Sant Cugat, l’Hospital Universitari MútuaTerrassa és un dels centre de referència on poder fer donacions.