L’ultim escàndol de dopatge que ha afectat el món del ciclisme no ha de tacar la imatge del ciclisme. Així ho afirma Joaquim Brunet, coordinador de triatló de la Unió Ciclista Sant Cugat. Brunet, que creu que la lluita anti-doping és positiva, afirma que en el món amater no existeixen aquestes pràctiques delictives.
El món del ciclisme professional ha viscut aquesta setmana un nou escàndol per dopatge amb les detencions de Manolo Saiz, director de l’equip Liberty Serguros, i de Eufemiano Fuentes, antic doctor de l’equip Kelme. Aquests incidents, molt usuals en els últims anys, han tacat la imatge d’un dels esports més durs que existeixen. Però els professionals només són una part d’aquest esport, que té molts practicants a nivell de ciclo-turisme o com a simples aficionats. Joaquim Brunet, coordinador de la secció de triatló de la Unió Ciclista Sant Cugat, creu que aquest tipus de notícies són positives.
En els darrers anys, el món del ciclisme professional ha viscut molts escàndols per culpa de les substàncies prohibides, fet que ha desprestigiat aques esport. Però paral·lel al ciclisme professional hi ha molta gent que el practica de forma amater. Brunet creu que en aquest nivell la gent no es dopa.
Els santcugatencs aficionats al ciclisme tenen una cita obligada el proper cap de setmana. Es disputa la tercera edició de la de la marxa ciclo-turista transcollserola. Aquesta prova compta amb dos circuits, un curt de 80 km. i un de 140 pels ciclistes de més nivell. La participació s’espera nombrosa, tenint en compte que en les dues primeres edicions van participar uns 300 ciclistes. Els triatletes de la Unió cioclista no podran participar a l’edició d’enguany, ja que disputen el Campionat de Catalunya de triatló. Brunet explica que esperen fer un bon paper com a equip.
Les dues competicions, la transcollserola i el campionat de Catalunya de Triatló es disputarán el proper diumenge dia 4 de Juny.

