El Club Rugby Sant Cugat i l’Alcobendas Rugby es veuen les cares aquest dissabte, a dos quarts de sis de la tarda, al Nelson Mandela de Tudela en la final d’ascens a Divisió d’Honor. Els santcugatencs esperen aconseguir per primera vegada l’ascens a la màxima categoria del rugbi estatal en el seu tercer intent en tres anys a la categoria de plata. Els madrilenys volen tornar a una divisió en la qual ja han militat durant 12 temporades.
Els santcugatencs tenen davant l’oportunitat de fer història a Tudela: els homes de Leo Pereira i Jordi Justícia poden pujar per primer cop a la màxima categoria del rugbi estatal contra un dels històrics de la categoria, l’Alcobendas. El conjunt madrileny ha militat, amb diferents noms, durant dotze temporades a la Divisió d’Honor, i ha aconseguit fins i tot el títol en el 2002. Des del descens del 2012, els madrilenys han estat sempre presents al play-off d’ascens, primer a la final contra el Bathco de Santander després d’eliminar, precisament, el Rugby Sant Cugat, i a l’any següent a la lligueta en què van caure contra el FC Barcelona. Ara tenen de nou una oportunitat d’or per tornar a la màxima categoria, però no ho tindran gens fàcil, com comenta el seu tècnic, José Ignacio Inchausti.
José Ignacio Inchaus
Els santcugatencs han preparat el partit a consciència i disposen de tots els efectius de la darrer partit de play-off per fer front a l’Alcobendas. El seu entrenador, Leo Pereira, destaca el bon treball durant la setmana i la bona predisposició del seu equip de cara a aquest partit.
Leo Pereira
Per a la gran final tots dos equips mobilitzaran els seus aficionats cap a Tudela. Des de Sant Cugat sortiran dos autocars dissabte a les nou del matí, mentre que l’equip marxa aquest divendres per fer nit a la ciutat navarresa.

