El comerç a Sant Cugat es troba en un moment de transformació. Segons l’últim Observatori Sociològic (juliol 2025), un 40% dels veïns combina o aposta directament per les compres digitals i en línia, mentre que el 60% continua comprant sobretot de manera presencial. La tendència és clara: a mesura que baixa l’edat dels consumidors, creix el pes del digital, especialment entre els joves d’entre 17 i 34 anys i en zones com Coll Favà i les Planes.
Pel que fa als hàbits de consum, els supermercats de Sant Cugat continuen sent el lloc de compra més habitual (83%), seguits pel comerç local (74%) i el centre comercial (51%). Tot i això, les plataformes digitals com Amazon ja arriben al 47% de les mencions, i altres botigues en línia sumen un 37%, cosa que evidencia el creixement del canal digital i que s’espera que vagi en augment en els pròxims anys. “Això és una xifra molt alta”, considera el tinent d’alcaldia de Relacions Internacionals, Bon Govern i Ciutat Digital, Jordi Puigneró, que ha afegit durant la presentació de l’informe que “això canviarà la distribució a la ciutat i, per tant, ens hem de preparar. Vol dir que hem de tenir les ciutats més preparades per a una distribució i una logística que donin resposta a aquest tipus d’hàbits de compra. I això no hi ha qui ho pari, i com més jove és la gent, més té aquest hàbit. És un hàbit que no anirà a menys”, ha remarcat.
Els mercats municipals
En relació amb els mercats municipals, el 34% dels enquestats afirma que hi va molt o bastant, mentre que un 28% reconeix que no hi va mai. Entre els factors més valorats de l’oferta comercial hi destaquen la proximitat (66%), la qualitat del producte (52%) i el tracte personalitzat (42%).
La percepció general del comerç local de Sant Cugat obté una bona valoració, amb una mitjana de 7,3 punts sobre 10, especialment ben puntuat pels més joves i pels veïns de barris com Valldoreix i Coll Favà.

