L’Ajuntament impulsa la campanya per a la promoció del comerç local ‘Viu el barri, compra a casa, fes comerç’. L’objectiu de la iniciativa és mostrar Sant Cugat com una ciutat dinàmica amb un teixit comercial divers i donar a conèixer els mercats municipals per promoure-hi la compra. La proposta sorgeix del Pla Estratègic de Comerç 2016-2019 i pretén evitar la fuga de compradors, ja sigui a altres ciutats o per comerç electrònic i visibilitzar que tant els consumidors com els comerciants donen vida a la ciutat.
El consistori ha dissenyat diferents elements comunicatius, tant al carrer com a la xarxa, per fer arribar l’acció al màxim de públic possible. La regidora de Comerç, Mayte Pèrez, ha explicat perquè han decidit impulsar aquesta campanya.
Mayte Pérez
La campanya preveu una difusió específica dels mercats municipals i per incentivar la compra de productes de proximitat i de temporada. Per això, s’ha editat un tríptic amb la informació dels mercats i dels productes frescos que s’hi poden trobar segons l’estació de l’any. Una altra de les accions previstes és l’edició d’una bossa plegable per fomentar una compra sostenible. Les botigues que vulguin podran lliurar a la seva clientela un val de regal bescanviable per una bossa que podran recollir a la Casa de Cultura, fins exhaurir les existències.
Què és i qui participa a la Taula de Comerç?
La taula de comerç és l’eina de participació de l’Ajuntament que reuneix els representants de les tres associacions de comerciants, els tres mercats municipals, la Fundació Sant Cugat Actiu i tècnics de diverses àrees de l’Ajuntament.

