El corredor del Vallés del TGV es farà mitjançant la construcció d’un tercer rail que permetrà alternar les mercaderies, els passatgers i la resta de línies ferroviàries. Així ho ha explicat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Benigno Blanco, de visita per la comarca. Blanco ha assegurat que l’estació del Tren de Gran Velocitat de Sant Cugat no és una possibilitat, sinó un fet.
Benigno Blanco s’ha mostrat contundent avui respecte l’existència d’una estació del TGV a Sant Cugat. El secretari d’estat diu que no es tracta d’una possibilitat sinó d’una certesa, inclosa dins el Pla d’Infraestructures del Transport. Sobre el model ferroviari que s’utilitzarà en el corredor del Vallés, Blanco ha dit que amb tota possibilitat es farà mitjançant un tercer rail:
Recordem que, en canvi, des de Sant Cugat sempre s’ha apostat per una doble via d’ample europeu, i no pas un tercer carril com vol el ministeri de Foment. Segons el secretari d’estat, de visita a Cerdanyola, el tercer carril permetria combinar l’alta velocitat, la línia de mercaderies i les línies convencionals. Blanco ha explicat que l’alta velocitat, al seu pas per la comarca es farà en forma de ‘by pass’ en el tramat central de Barcelona.

