L’especialització dels mercats, la inversió en innovació i la flexibilitat per assumir els canvis són elements bàsics per afrontar el procés de deslocalització que estan vivint les empreses. Així ho ha explicat el director general d’ESADE, Carlos Losada, durant la quarta sessió del fòrum empresarial Santcugatribuna. Losada ha aprofitat per fer un toc d’atenció als empresaris, ja que segons ha dit, s’està perdent la capacitat de reaccionar davant els canvis.
Davant el procés de deslocalització que estant vivint darrerament algunes empreses catalanes, el director general d’ESADE, Carlos Losada, ha remarcat la necessitat que els empresaris reaccionin i afrontin aquesta situació amb major flexibilitat i amb una nova cultura de l’assaig que no rebutgi les proves fallides o els errors.
Entre d’altres factors, Losada ha remarcat la importància de potenciar el marqueting, tendir a l’especialització i invertir en recerca i innovació científica i tecnològica. Aquesta és una tasca però que, segons el director general d’ESADE, han de fer els propis empresaris, però també l’administració pública i la societat civil.
Losada ha fet aquestes declaracions durant la quarta conferència del fòrum empresarial Santcugatribuna.

