El govern municipal alerta que
Conesa ha explicat que l’Ajuntament va rebre al juliol dues peticions de Solvia, actual propietaria de l’edifici, per enderrocar la nau del carrer Borrell, i per apuntalar i impermeabilitzar l’edifici ocupat al carrer Cerdanyola. Unes actuacions que encara no s’han realitzat ja que, segons Conesa, se n’estan tramitant les llicències. L’alcaldessa també ha explicat que el consistori va iniciar un seguiment de l’edifici el 2010 quan es van detectar ‘diverses patologies’ i que va instar al propietari d’aleshores a fer unes reparacions a l’immoble que mai es van dur a terme. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Damià Calvet, ha explicat que el consistori comunicarà als ocupants ‘la prohibició explícita de realitzar activitats de lliure concurrència o obertes al públic’ amb un decret d’alcaldia. Conesa ha assegurat que les patologies que pateix l’edifici el converteixen en un espai que genera inseguretat.
Mercè Conesa
L’alcaldessa també ha aprofitat per reivindicar l’existència d’espais per a joves de la ciutat i la manca de reconeixement d’aquests equipaments.
Mercè Conesa
La Xesca mantindrà les activitats que té organitzades a l’espai ja que els arquitectes que han consultat els han afirmat que no és perillós. El col·lectiu també ha manifestat que la seva prioritat és que La Xesca generi un impacte positiu al barri, i que diversos veïns de la zona s’han acostat a l’espai per manifestar-los el seu suport. La membre del col·lectiu Berta Ramis ha especificat que han encarregat un informe paral·lel al de l’Ajuntament per diagnosticar l’estat de l’edifici.
Berta Ramis
Els representants de l’Associació de Veïns del barri del Monestir-Sant Francesc i de l’Associació de Veïns Centre-Est s’han posicionat a favor de la reivindicació de la manca d’espais al barri, però s’han mostrat preocupats per l’espai que s’ha ocupat. Ho explica la vicepresidenta de l’AAVV Centre-Est, Leonor Gómez.
Leonor Gómez
Els membres de les associacions veïnals, que no s’han mostrat partidaris de l’ocupació, han manifestat la voluntat de seguir treballant a través de les associacions, el Consell de Barri i el Pla Estratègic del barri per aconseguir el tant reclamat Centre Cívic. Solvia és gestora de l’immoble. La propietat ja ha denunciat l’ocupació de l’edifici.

