El Jocs Esportius Escolars prioritzen la participació als resultats

jocescolars3.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
27/01/10 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Esport Escolar

Els Jocs Esportius Escolars volen fomentar el component participatiu de l’esport, introduint, per exemple, l’esport en equip en modalitats tradicionalment individuals. Des de l’OMET es valora positivament aquesta reorientació constant dels Jocs Esportius Escolars i l’aposta per elaborar les normes tècniques en funció dels valors pedagògics i educatius.

L’any passat, uns 1.700 alumnes santcugatencs, del total de 180.000 escolars catalans, van participar en els Jocs Esportius Escolars, practicant tant esports individuals com col·lectius. Des del setembre de l’any passat, la Secretaria General de l’Esport i la Unió de Consells Esportius de Catalunya, a la qual pertany el Consell Esportiu Vallès Occidental-Terrassa, del qual depèn l’OMET, van acordar fer una reorientació de les seves directrius, sobretot a nivell d’organització de categories i el tipus de competició. S’estableixen dues categories dividides en tres subcategories. A nivell de primària, el cicle inicial (prebenjamins), cicle mitjà (benjamí) i cicle superior (aleví), on es destaca sobretot l’aspecte participatiu en l’esport. A secundària es diferència entre primer cicle d’ESO (infantil), segon cicle d’ESO (cadet) i educació secundària postobligatòria (juvenil), on volen fer primar l’aspecte educatiu dins de la competició. El coordinador d’Esport Escolar de l’OMET, Jordi Moncusí, comenta aquests canvis.

Declaracions

Jordi Moncusí

Volen prioritzar el tema participatiu i que els nens coneguin diferents disciplines. Una fase d’esport és individual i la final la fan d’equip.

Aquestes noves directius estan enfocades a donar prioritat als valors educatius en l’esport, però amb la intenció també de formar esportistes d’elit pel futur.