El judici contra La Xesca per l’okupació d’un immoble a l’avinguda de Cerdanyola comença el 3 d’abril

160903-xesca-interior.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
23/03/17 a les 21:09h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

El judici contra La Xesca per haver okupat, des de l’estiu passat, un immoble al número 66 de l’avinguda de Cerdanyola començarà el dilluns 3 d’abril al jutjat de Rubí. El col·lectiu ha explicat que ‘malgrat que l’okupació sigui il·legal, el projecte no el podran aturar amb judicis’. De la seva banda, la immobiliària de Banc Sabadell, Solvia, que no és propietària de l’edifici però que sí que el gestiona i, per tant, també es fa càrrec de la denúncia, ha explicat a Cugat.cat que el judici és un ‘tràmit habitual’ perquè la justícia es pronunciï sobre ‘el possible desallotjament dels ocupants il·legals’.

La membre de La Xesca Patrícia Gotarda ha explicat que l’aposta del col·lectiu per mantenir-se a l’edifici es manté malgrat la convocatòria judicial.

Declaracions

Patrícia Gotarda

Seguirem fent el mateix que féiem, posant aquest espai al servei de la gent i construint noves maneres de participació juvenil. No ens aturarem per aquest judici.

Solvia ha explicat a Cugat.cat que abans que es produís l’okupació estava tramitant un projecte de rehabilitació de l’immoble que no es pot executar si hi ha persones a l’edifici. La immobiliària insta les institucions competents a pronunciar-se sobre aquesta situació. L’empresa gestora no ha revelat qui és el propietari de l’edifici d’acord amb la política de privacitat de la companyia. Per abordar més detalls d’aquesta situació, La Xesca organitza una assemblea oberta divendres de la setmana vinent a dos quarts de vuit del vespre.