El Mercat de Torreblanca acull un curs d’auxiliars de mercat

L'objectiu és que els alumnes aprenguin a manipular producte fresc, així com fer front a la manca de relleu generacional

Un dels alumnes del curs d'auxiliars de mercat tallant un peix / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard
30/09/25 a les 17:01h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El Mercat de Torreblanca, juntament als de Rubí i Ripollet, acull durant aquests mesos la segona edició del curs d’auxiliars de mercat impulsat per la Diputació de Barcelona. Un total de 45 alumnes (14 a Sant Cugat), seleccionats pels respectius Serveis d’Ocupació Municipal, participen en aquesta formació de 155 hores, en la qual se’ls ensenyarà a manipular i vendre producte fresc, així com a fer comandes. Aquests coneixements els han de servir, de cara a un futur, per poder treballar en una parada de mercat municipal ja existent o per poder emprendre el seu propi negoci dins el sector. La iniciativa dona continuïtat a la prova pilot que es va engegar l’any passat en els mercats de Mataró, Manlleu i Sant Boi de Llobregat.

Els formen en la manipulació de diferents aliments, ja sigui carnisseria, xarcuteria, aviram… i enguany també han introduït un mòdul de peixateria. Les alumnes del curs agraïen al micròfon de Cugat Mèdia la gran tasca dels formadors del curs, de qui expliquen que estan aprenent molt. L’Ariadna Jiménez, per exemple, comentava: “estem aprenent molts oficis nous, no sabia que m’encantaria tant la peixateria”. Per la seva banda, una de les formadores del curs, Natalia Alcácer Aparicio, comentava que els veu “amb molta empenta, que és l’important”.

Fer front a la manca de relleu

Un dels objectius del projecte és el de lluitar contra la manca de relleu generacional dins els mercats municipals, una de les principals causes que fa que moltes parades abaixin les persianes, tal com explicava la diputada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra Luque. A més d’aquesta formació, el projecte compta amb el programa Reempresa Mercats Municipals, una eina creada el 2017 que posa en contacte a futurs emprenedors amb parades de mercat que estan buides o que encara estan en actiu, però que necessiten un relleu. En aquest sentit, des de la Diba expliquen que s’han aconseguit salvaguardar 122 parades de mercat des de la seva creació.

El tinent d’alcaldia de Drets i Comerç, Bernat Picornell, ha explicat que, malgrat que de moment el Mercat de Torreblanca no està en la situació d’haver d’abaixar les persianes d’algunes parades, sí que hi ha una demanda de paradistes que no troben gent especialitzada per contractar, i en aquest sentit, valora positivament que amb aquest curs “se’ls pugui formar directament sobre el terreny i que aprenguin d’una forma molt directa l’ofici”, de manera que aquests paradistes puguin contractar, si ho volen, a algun dels alumnes que estan realitzant el curs.