El ministeri d’Indústria, Energia i Turisme espanyol manté com a projecte la línia de Molt Alta Tensió (MAT) que creuaria el parc de Collserola, però en la previsió d’infraestructures a abordar partir del 2020. El ple municipal ja es va oposar a la projecció d’aquesta línia, que uneix Sant Just Desvern i Santa Coloma de Gramenet passant pel parc natural.
La MAT Collserola estava prevista dins la planificació del ministeri 2008 -2016, però pel seu cost va quedar aparcada. Amb la nova planificació, que engloba els anys 2015-2020, el projecte ha quedat aturat, tot i que aquest mateix document, que es troba en la fase d’informació pública, preveu la infraestructura en els annexos dedicats a les actuacions necessàries a partir del 2020, com ha explicat a Cugat.cat el director general d’Energia, Mines i Seguretat Industrial de la Generalitat, Pere Palacín.
Pere Palacín
Palacín ha recordat que la Generalitat ja va emetre un informe desfavorable el 2014 i ha assegurat que el govern treballarà per al mínim impacte d’aquesta infraestructura que està prevista amb un traçat aeri.
Pere Palacín
De fet, el ple municipal ja va expressar el juny passat el seu rebuig al projecte
en considerar-lo innecessari i que ‘trinxa Collserola’.
La MAT a Collserola
El 2007 Barcelona va patir durant l’estiu episodis de manca de corrent elèctric a algunes zones de la ciutat. Red Eléctrica Española, propietària de la xarxa de distribució, va fer públic que la resolució de situacions futures passava per la construcció de diferents connexions entre centrals elèctriques amb línies de corrent de Molt Alta Tensió (MAT) a 400.000 volts de tensió. Un dels trams de MAT projectats unia les estacions elèctriques de Sant Just Desvern i Santa Coloma de Gramenet. Aquesta connexió va rebre llavors el nom de la MAT de Collserola, ja que proposava travessar el parc natural.

