L’espai únic de la sala capitular del Monestir de Sant Cugat, l’art de Josep Grau-Garriga i la llum es fonen en una peça que porta més enllà la visió del color vermell de l’artista santcugatenc. ‘Vell estendard d’aquí’ i ‘Monument a l’anarquia’ són dues peces de
“El que hem fet és revisar la carrera de Grau-Garriga en una clau que no s’havia fet fins ara”, explica a Cugat Mèdia el comissari de la mostra, Jordi Garrido. Apunta que l’artista feia servir el color vermell per a diferents usos: per referir-se al cos, al dolor i a la sang, però també per relacionar-se amb l’espai i, fins i tot, per fer esment de la política. Precisament, l’espai i la política són els dos usos que es recullen en la mostra del Monestir. L’espai triat no és casual, ja que Grau-Garriga portava el seu art a espais i paisatges per “modificar-los”. “Treballava amb edificis amb molta història”, explica Garrido en referència al Monestir. “A la peça s’hi ha d’entrar i transitar, veure com canvia segons la il·luminació, sentir el silenci, els ocells l’aigua de la font”, recomana, per viure un moment “espiritual”. La mostra s’ha inaugurat aquest dijous, amb l’alcaldessa, Mireia Ingla, que ha apuntat que per a Sant Cugat és “imprescindible teixir complicitats” en referència a la conjunció entre Grau-Garriga i el Monestir.

