L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) reactiva la prolongació de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sabadell i Terrassa. Aquestes actuacions s’inclouen en la nova redacció del Pla Director d’Infraestructures (PDI) on també consta la redacció del projecte del Túnel d’Horta i la connexió amb el centre de Barcelona a través d’aquesta nova via.
El nou PDI redactat per l’ATM preveu una inversió de 13.760 milions d’euros entre el 2011 i el 2020, dels quals 6.174 els aporta l’estat. Aquestes xifres representen una reducció del 16’5% respecte el darrer document que va cobrir el període 2001-2010. El text aposta per la finalització de gran part d’actuacions que la crisi va deixar a mitges. En aquest grup hi ha la prolongació de les línies de FGC del Vallès que havien quedat suspeses a principis d’any per manca de finançament. A més, el document inclou la redacció d’una infraestructura que també afectarà la ciutat. Es tracta del Túnel d’Horta que ha de connectar el Vallès amb el centre de Barcelona a través de la serra de Collserola. El conseller de Territori i Sostenibilitat i exalcalde de la ciutat, Lluís Recoder, ha assegurat que es tracta d’un document ‘realista però que no deixa de ser ambiciós’. Recoder assegura que el pla ha prioritzat les actuacions a seguir en funció del cost i el benefici tenint en compte la rendibilitat econòmica, social i ambiental.

