El peatge dels túnels de Vallvidrera s’encarirà el 2026

Dels quatre peatges de les autopistes de la Generalitat, el dels túnels és el que més s'encarirà el 2026

221230-peatge-c16-a-acn.jpg
Peatge central de l'autopista C-16 a l'alçada de Sant Vicenç de Castellet / Foto: ACN
-->
Enllaç copiat al clipboard

ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
avui a les 17:42h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

Els quatre peatges de les autopistes de la Generalitat s’encariran al voltant del 3% el 2026, segons una resolució que recull el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) i que ha confirmat el Departament de Territori. En concret, els túnels de Vallvidrera incrementaran la tarifa un 2,99% fins als 5,28 euros per turisme en hora punta i el de la C-16 al tram entre Sant Cugat i Manresa s’apujarà un 2,96%.

Les tarifes de la C-32 entre Castelldefels i el Vendrell s’eleven un 2,84%. El tram entre Castelldefels i Sitges costarà ara 4,21 euros pels vehicles de mobilitat obligada entre setmana i de 8,42 euros per la resta. El peatge del túnel del Cadi s’incrementarà un 2,82% fins als 14,56 euros per als no residents al Berguedà, Cerdanya i Alt Urgell.

Les tarifes dels peatges es revisen en funció de l’IPC de l’octubre que va ser del 3,1% i s’aplica un coeficient corrector en funció de si els trànsits reals han estat iguals o superiors als previstos.

El peatge dels túnels, el que més s’encareix

El cost de passar pels túnels de Vallvidrera serà el que més s’encarirà el 2026. En concret, els conductors de turismes hauran de pagar 4,70 euros si hi volen passar en hora vall -14 cèntims més- i 5,28 si és en hora punta, quinze cèntims més.

El peatge del túnel del Cadí notarà un increment de 40 cèntims pels no residents i els turismes sense bonificacions amb 14,56 euros per vehicle. Les motocicletes hauran de pagar 11,73 euros i els vehicles més pesants fins a 38,11 euros.

En el cas de la C-16, el tram troncal de Sant Vicenç de Castellet costarà 5,81 euros per als turismes de dilluns a divendres no festius i 9,76 per la resta de moviments dels turismes. Les motocicletes hauran de pagar 2,91 euros entre setmana i 4,88 euros la resta de dies i festius.

En el tram entre Sant Cugat i Terrassa, la tarifa serà d’1,43 euros entre setmana i 3,19 euros els caps de setmana i festius.

En el cas de l’autopista C-32, entre Castelldefels i Sitges els vehicles amb mobilitat obligada hauran de pagar 2,02 euros si són motos i 4,21 euros si són turismes. La resta de vehicles hauran d’assumir un cost de 4,05 euros si són de dues rodes i de 8,42 euros si són turismes que no tornen pel mateix peatge abans de 24 hores.

El peatge a Cubelles costarà 5,03 euros per als turismes que no la utilitzin regularment; la barrera d’accés a Cubelles, 2,69 euros, i el peatge a Calafell, 0,79.

El Govern assumeix al voltant de 55 milions d’euros anuals en concepte de bonificacions, descomptes, actuacions accessòries i reduccions que s’apliquen als peatges de les autopistes de la Generalitat o mesures d’altres tipus. En concret, hi ha reduccions bonificacions del 75% als vehicles de zero emissions i del 30% als de baixes emissions.