El Teatre-Auditori Emma Vilarasau ja té nou programador de l’equipament: el periodista i escriptor, Andreu Gomila. El mallorquí, que també assumirà les relacions externes substitueix Gerald Fannon, que va ocupar el càrrec gairebé tres dècades. Gomila també és crític teatral i gestor cultural, assumeix la responsabilitat després de guanyar un concurs públic on van presentar-se 68 persones. El nou programador va guanyar el Premi Poesia a la Memòria de Gabriel Ferrater el 2020 per l’obra ‘Felanitx’.
Amb aquesta incorporació, el Teatre-Auditori Emma Vilarasau inicia una nova etapa en la seva direcció artística i de projecció externa, amb l’objectiu de “continuar reforçant el seu paper com a equipament cultural de referència al país”. La directora del teatre, Maria Farriol, ha valorat l’expertesa de Gomila en el terreny cultural i ha destacat el vincle amb “una ciutat que estima”.
El principal encàrrec de Farriol a Gomila serà “sacsejar la programació, però això no significa canviar el que s’ha fet fins ara, que ha funcionat molt bé, sinó introduir una nova mirada”. La responsable de l’equipament té com a prioritat assolir nous públics i mantenir el 84% d’ocupació.
Maria Farriol
Una biografia lligada a la cultura
Gomila, de Palma de Mallorca, té 49 anys i és llicenciat en Periodisme per la UAB i és màster en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada. Amb una trajectòria consolidada en el periodisme cultural, ha estat director de ‘Time Out Barcelona’, cap de Cultura del diari ‘Ara’ i cap d’Espectacles del diari ‘Avui’. Actualment, coordina les seccions de Teatre i Dansa i de Llibres de ‘Time Out Barcelona’, a més de col·laborar en diversos mitjans de referència.
En l’àmbit de la gestió cultural, ha estat impulsor de projectes com el festival ‘Alcools. Poesia en escena’ a la Sala Beckett, director del cicle ‘Les Quatre Estacions’ al Palau de la Música Catalana i assessor de diversos festivals, entre els quals el Grec Festival de Barcelona i el Festival Nacional de Poesia a Sant Cugat.
Autor de poesia, narrativa, assaig i teatre, així com traductor i editor, Gomila aporta una mirada transversal sobre les arts escèniques i la cultura contemporània, amb una àmplia xarxa de relacions dins el sector.
