El Pla Especial del parc rural de la Torre Negra es podria portar aprovació del ple el proper mes de gener. Segons el tinent d’alcalde de Medi Ambient, Eduard Pomar, en aquests moments ja està pràcticament acabada la memòria del projecte i la previsió és poder presentar l’esborrany del pla especial a la comissió de seguiment abans de finals d’any.
L’Ajuntament i la Diputació estan complint, de moment, el calendari marcat pel que fa a la redacció del pla especial que ha de definir els diferents usos que tindrà el parc rural de la Torre Negra. A data d’avui, ja està pràcticament acabada la memòria i falta alguna documentació, però segons el tinent d’alcalde de Medi Ambient, a finals d’any potser ja es podrà presentar un esborrany del projecte a la comissió de seguiment. Eduard Pomar ha explicat que l’objectiu és portar el pla especial a ple a principis d’any, i que per això els pressupostos del 2006 ja preveuen una partida de 240.000 euros per poder fer les pertinents actuacions en aquest sector.
El tinent d’alcalde ha remarcat, a més, que algunes de les millores a l’entorn de la Torre Negra es poden anar fent fins i tot abans de tenir aprovat el pla especial, com per exemple, la millora dels accessos o de la senyalització.
Pel que fa al Centre d’Interpretació de la Natura que es vol fer en aquest parc rural, Pomar ha explicat que aquest equipament si que s’haurà de concretar dins el pla especial i que estan buscant la ubicació més idònia. De moment, el pressupost municipal per a l’any vinent preveu una partida de 150.000 euros per aquest projecte.

