El ple de l’Ajuntament ha aprovat, per unanimitat, construir una piscina coberta i un complex esportiu a Mira-sol, en un solar municipal de més de 10.400 metres quadrats a tocar del CEIP Catalunya. Totes les formacions han coincidit a destacar la voluntat de donar resposta a aquesta demanda històrica dels veïns del districte. Des de l’equip de govern han assegurat, a més, que es tracta d’una ubicació idònia ja que es tracta d’un espai prou cèntric i prou gran com per fer-hi aquest complex.
Després del debat generat en el darrer ple de l’Ajuntament sobre la ubicació de al futura piscina de Mira-sol, l’equip de govern ha presentat una proposta que passaria per fer aquest equipament en un terreny municipal de 10.463 metres quadrats ubicat a l’avinguda Pompeu Fabra i colindant amb l’escola Catalunya i el camp de futbol d’aquest districte. Des de l’equip de govern han explicat que han desestimat la proposta d’ubicar aquesta instal·lació al costat del Casal de Cultura, donat que l’espai disponible -de 3.000 metres quadrats- no és suficient per acollir-hi un complex esportiu més ampli. Tant de CiU com d’ERC asseguren que la proposta que plantegen respon als compromisos adquirits i que pot satisfer també les demandes dels veïns ja que es tracta d’una zona de prou centralitat dins d’aquest districte. Així ho ha assegurat el portaveu de CiU i tinent d’alcalde de Presidència, Joan Recasens.
Els socis de govern han explicat també que estan a l’espera d’un estudi que estan elaborant des dels serveis esportius de la Diputació de Barcelona i que hauria de servir per concretar quines necessitats hi ha exactament i, per tant, quines instal·lacions caldria ubicar en aquest complex. Un cop decidit això, caldrà determinar la fórmula més adequada per la construcció i gestió de l’equipament, però l’objectiu és poder començar les obres durant el proper any 2006. Eduard Pomar, portaveu d’ERC i tinent d’alcalde de Medi Ambient.
La moció, que s’ha convertit en institucional, ha rebut el suport de totes les formacions, tot i que des de l’oposició han lamentat que aquest tema no hagués pogut quedar resolt el ple del mes passat, ja que segons han afirmat, pràcticament no hi h diferències entre aquesta proposta i la que van presentar ells al mes de maig. Des del PSC també han demanat que es busquin fórmules per garantir la connexió entre el Casal de Cultura i aquest nou equipament. Escoltem el portaveu socialista, Jordi Menéndez.
De la seva banda, alguns veïns de Mira-sol han assistit com a públic al plenari municipal, i han manifestat la seva satisfacció per aquesta decisió, que dóna resposta a una demanda que ja fa anys que plantejaven.

