El ple municipal ha aprovat aquest divendres una moció de la CUP, amb esmenes del govern (Junts i ERC) per reforçar l’estructura de gestió de prestacions socials dels Serveis Socials municipals i avançar cap a la creació d’una Oficina de Prestacions Socials a Sant Cugat. La iniciativa planteja reforçar l’estructura administrativa vinculada a la tramitació d’ajuts i prestacions socials, elaborar una diagnosi de les necessitats de personal i avançar cap a un model d’Oficina de Prestacions Socials que centralitzi i agiliti la gestió dels expedients.
Les esmenes han estat aprovades amb els vots favorables de Junts i ERC, mentre que la CUP, el PSC i En Comú Podem hi han votat en contra. El PP i Vox s’han abstingut. Un cop incorporades al text, la moció ha rebut el suport de Junts, ERC, CUP, el PSC i En Comú Podem, mentre que el PP i Vox s’han abstingut.
La portaveu de la CUP, Ariadna Sierra, ha defensat que els serveis socials de la ciutat “no han crescut ni s’han transformat al mateix ritme” que Sant Cugat i ha reclamat més recursos per fer front a les vacants, la sobrecàrrega de feina i les dificultats organitzatives denunciades per les professionals del servei.
Per la seva banda, la regidora de Drets Socials, Gemma Aristoy (ERC), ha assegurat que el govern comparteix la diagnosi i ha defensat les esmenes perquè adapten els acords “a la realitat” dels processos administratius. Segons ha assegurat, moltes de les mesures plantejades ja estan en marxa.
Les esmenes del govern rebaixen alguns dels compromisos inicials de la moció. Entre altres canvis, desapareix la referència a garantir la cobertura “immediata i estructural” de vacants i baixes, es substitueix l’increment progressiu de recursos per un “reajustament i dimensionament” de la plantilla segons la diagnosi, i s’elimina l’obligació de presentar una valoració completa en sis mesos, que queda substituïda per informar periòdicament la comissió corresponent.
