El ple municipal de novembre ha estat marcat per les desavinences entre el govern i l’oposició durant el debat del pressupost municipal del 2026. En un comunicat compartit pel PSC, el PP, la CUP i En Comú Podem han expressat la seva “més absoluta indignació davant la manera com el govern municipal ha presentat el pressupost per a l’any 2026”.
Més enllà d’aquesta confrontació, durant el ple s’ha donat llum verda a diversos punts urbanístics i de serveis. Per una banda, el ple ha aprovat el planejament que ha de permetre la construcció d’un nou hotel de quatre plantes a l’entorn de la masia de Can Ametller. Aquesta modificació del Pla Metropolità General (PGM) també garanteix la protecció de la masia de Can Ametller per evitar que cap construcció bloquegi la seva visibilitat.
Un dels punts més rellevants ha estat la renovació del contracte de manteniment de zones verdes, que suposa una despesa anual de 4,3 milions d’euros i que inclou millores en la gestió, la sostenibilitat i la qualitat del servei.
La ciutat també avança amb més zones amb obres gràcies a l’aprovació de les memòries tècniques que han de permetre instal·lar pèrgoles a la plaça de Sant Francesc i a la plaça dels Quatre Cantons, unes actuacions llargament reclamades pel veïnat. Està previst que les obres s’executin en els pròxims mesos, amb l’objectiu que finalitzin abans de l’estiu.
Els compromisos institucionals
Durant la sessió també s’han aprovat una declaració institucional i dues declaracions de la Junta de Portaveus.
Per altra banda, els grups municipals s’han posat d’acord de manera unànime en dues mocions que han esdevingut institucionals.
Les mocions aprovades i rebutjades
Pel que fa a les propostes que els grups han portat a debat, se n’han aprovat quatre.
Per altra banda, hi ha quatre mocions que han estat rebutjades o retirades:
- Retirada la moció sobre el DNI: els populars han retirat una moció que reclamava la reobertura de l’oficina del DNI i passaport després que el govern i la CUP presentessin esmenes que en modificaven l’enfocament. El PP reclamava cedir un espai municipal i activar l’oficina mòbil, però el govern defensa que la responsabilitat és exclusiva de l’Estat.
- Rebutjada la moció de la CUP contra l’especulació immobiliària: el partit volia ampliar el tanteig i retracte i limitar les compres especulatives a zones tensionades. Tot i el suport d’ERC, PSC i En Comú Podem; Junts, PP i Vox hi han votat en contra.
- Rebutjada la moció de Vox sobre activitats de Nadal a les escoles: la formació volia que les escoles impulsessin activitats sobre el sentit cristià de Nadal, però només ha rebut el suport del PP. La moció ha estat rebutjada amb l’argument que l’Ajuntament no té competències religioses i que els centres ja aborden aquestes tradicions en clau cultural.
- Rebutjada la moció d’En Comú Podem sobre subvencions a entitats: el partit volia augmentar la cobertura de les subvencions i agilitzar-ne la gestió. PSC, CUP han votat a favor, però Junts, ERC, PP i Vox hi han votat en contra. El govern argumenta que ja treballa en una nova ordenança i en l’agilització administrativa.

