El projecte ‘En bici sense edat’, de la Unió Ciclista Sant Cugat, ha estat guardonat aquest dijous amb un dels Premis Sant Cugat de l’Any 2025 en una gala celebrada al Teatre-Auditori Emma Vilarasau. La iniciativa serveix perquè la gent gran i persones amb mobilitat reduïda puguin gaudir d’un passeig amb dos tricicles conduïts per voluntari i voluntàries del club santcugatenc. Es tracta d’un projecte internacional que va néixer a Dinamarca el 2012 i que va arribar a Sant Cugat deu anys després, el 2022, a càrrec de la Unió Ciclista.
En nom del projecte, el president de la Unió Ciclista Sant Cugat, Oriol Cusó, ha explicat que la iniciativa neix amb la voluntat de “compartir temps, cuidar el benestar emocional i lluitar contra la soledat no volguda”. Durant el discurs ha destacat que el 2025 van aconseguir comprar un segon tricicle gràcies a les aportacions de particulars, residències i fundacions, cosa que va permetre doblar en pocs mesos el nombre de sortides i d’usuaris que gaudeixen dels passejos amb els mateixos 30 voluntaris. “Les persones que portem confien en nosaltres, però sovint som nosaltres qui tornem a casa amb un regal més gran”, ha afirmat. De cara al futur, el projecte ja “somia amb un tercer tricicle” i fa una crida a sumar nous voluntaris, tot reivindicant que “pedalar junts també és una manera molt bonica de cuidar-nos com a ciutat”.
