El PSC afirma que a Sant Cugat falten places d’institut i, per tant, demana que s’ampliïn les escoles Catalunya i Collserola perquè donin cabuda a alumnes d’educació secundària obligatòria. Segons els socialistes, Mira-sol es quedarà sense un espai d’educació secundària de referència quan l’institut Leonardo da Vinci es traslladi a Volpelleres.
La número 6 de la llista del PSC a les eleccions municipals, Pilar Gorina, considera que incorporar una oferta d’educació secundària obligatòria a les escoles Catalunya i Collserola servirà per descongestionar altres zones de la ciutat.
Pilar Gorina
Gorina també creu que cal escoltar les noves famílies que volen una escola pública diferent. Segons la número 6 del PSC, aquesta demanda podria tenir resposta amb la construcció de la dotzena escola, al costat del parc Ramon Barnils i, si aquest terreny ho permetés, també encabir-hi secundària. Els socialistes demanen ‘un model educatiu diferent’ a l’actual per a aquest nou centre. A més, Gorina considera que el nou Leonardo da Vinci hauria d’acollir formació professional i convertir-se així en un espai ‘punter i necessari’ en aquest àmbit. Pel que fa a l’antic Leonardo da Vinci, Gorina proposa que concentri propostes educatives com l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI), l’Escola d’Adults i els programes de transició-treball.

