Sant Cugat ofereix dos tipus de servei de teleassistència domiciliària per a persones grans: el servei local gestionat per l’Ajuntament i el de Creu Roja. Tots dos estan dirigits a persones majors de 65 anys que visquin soles i que pateixin d’alguna dificultat física. Funciona mitjançant un equipament telefònic connectat a una central receptora les 24 hores del dia i tots els dies de l’any. Les persones usuàries disposen d’un botó en forma de penjoll que han de prémer per connectar-se amb la central per qualsevol incidència.
La María Teresa Linares és usuària del Servei Local de Teleassistència, mentre que la Pepa Palomas es beneficia del servei que ofereix Creu Roja. Totes dues coincideixen en destacar la ‘seguretat’ i la ‘tranquil·litat’ que els proporciona disposar d’aquest botó.
Maria Teresa Linares
La tinenta d’alcalde de Polítiques de Cicle de Vida i Progrés Social, Susanna Pellicer, explica que es tracta d’un servei ‘d’acompanyament’.
Susanna Pellicer
De la seva banda, la responsable del Centre de Coordinació de Creu Roja, Begoña Aricha, detalla en què consisteix la feina dels teleoperadors quan reben una trucada.
Begoña Aricha
En la majoria de situacions els teleoperadors contacten amb algun familiar i també avisen els serveis corresponents per atendre la situació. L’Ajuntament proporciona aquest servei des de fa 10 anys, a partir d’una llei de Serveis Socials de l’Estat espanyol i de convenis amb la Diputació de Barcelona. Molts dels usuaris opten pel servei de Creu Roja mentre es troben en llista d’espera per disposar del local. Les persones beneficiàries tenen el suport de voluntaris i personal especialitzat i, a més, el servei es complementa amb agendes personalitzades i un seguiment continuat.

