Els Supervisors de Qualitat han començat a treballar amb les associacions de veïns per poder traslladar les seves propostes a l’Ajuntament. Durant el primer any de funcionament, aquest servei ha permès detectar i resoldre milers d’incidències de la via pública o dels serveis municipals.
Sant Cugat ha estat la primera ciutat de l’Estat espanyol en posar en funcionament un Servei Municipal de Qualitat. Quatre observadors recorren la ciutat i transmeten les possibles incidències als tècnics del consistori a través d’un innovador sistema informàtic per agilitar-ne la resolució. Un any després de la posada en marxa d’aquest servei, l’alcalde Lluís Recoder, ha fet una valoració molt positiva de la seva feina:
Els quatre supervisors pentinen a peu, amb bicicleta i moto el centre urbà i els districtes per detectar les incidències que es produeixen a la via pública, com ara barreres arquitectòniques o contenidors massa plens. Des de fa uns mesos, els supervisors també han començat a reunir-se amb les associacions de veïns per recollir les seves aportacions, tal com explica l’alcalde:
L’ Oficina d’Atenció al Ciutadà també està connectada a aquest servei, de manera que els santcugatencs poden aportar les seves observacions sobre l’estat de la ciutat de forma directa.

