El Malandain Ballet Biarritz ha tornat aquest divendres al Teatre-Auditori per demostrar que la dansa és un llenguatge capaç de reinventar els clàssics. La companyia dirigida per Thierry Malandain ha portat a l’equipament municipal la seva versió de ‘La Ventafocs’, ‘Cendrillion’, un muntatge exquisit i intimista que ha jugat amb els contrastos i les coreografies mil·limetrades. El públic, de totes les edats, ha ovacionat la proposta de Malandain.
Una immensa capsa de parets blanques, de les quals penjaven centenars de sabates negres, ha estat l’única escenografia d’una ‘Cendrillion’ que ha trencat motlles. Basada en l’obra de Charles Perrault, i no pas en la de Disney, la versió de Thierry Malandain de ‘La Ventafocs’ ha proposat als assistents un joc coreogràfic on el moviment ha estat el fil conductor. Un conte fet de contrastos on les famoses madrastra i germanastres de la Ventafocs eren tres homes calbs que han aportat un to satíric i delirant a una obra amb una forta càrrega dramàtica. La ballarina Ione Miren Aguirre afirma que és precisament aquest joc d’oposats el que dóna més valor a la versió de Malandain.
Ione Miren Aguirre
Ione Miren Aguirre
Un total de 20 ballarins han donat vida aquest dissabte al Teatre-Auditori a fades, follets, madrastres, prínceps i criades per crear un món de fantasia que ha captivat el públic santcugatenc, que ha acudit fidel a la cita amb el Malandain.

