Abans que s’aixequi el teló i el públic gaudeixi d’un espectacle al Teatre-Auditori, hi ha un complex procés de producció que assegura que tot funcioni a la perfecció. A l’espai d’Arts Escèniques del magazín ‘Faves comtpades’ hem conversat amb Maria Farriol, directora del Teatre-Auditori Sant Cugat, i Marc Urquizu, cap tècnic de l’equipament des de fa 30 anys, per conèixer de primera mà com es prepara cada representació.
La producció d’un espectacle comença molt abans que el públic ocupi les seves butaques. Després de la programació i la contractació, l’equip tècnic s’enfronta al repte d’adaptar cada proposta a les característiques del teatre. Marc Urquizu ha explicat que el primer pas és analitzar la fitxa tècnica de l’espectacle per determinar si és viable.

Maria Farriol, directora del Teatre-Auditori, i Marc Urquizu, cap tècnic de l’equipament a l’estudi Ramon Barnils de Ràdio Sant Cugat / Cugat Mèdia
Un cop validada la proposta, comença un procés de negociació amb les companyies per ajustar els requeriments tècnics. Urquizu destaca la importància de trobar un equilibri entre les necessitats artístiques i les possibilitats del teatre. En ocasions, això implica buscar solucions creatives, com quan van haver de portar focus especials des de Madrid per a l’espectacle ‘Into The Hairy’ de la companyia Sharon Eyal. El cap tècnic assenyala que cada disciplina presenta els seus propis desafiaments. Així doncs, el circ requereix adaptacions per qüestions d’alçada i seguretat, mentre que les òperes i els musicals destaquen per la quantitat de material i personal necessari. Per exemple, un musical com ‘Mamma Mia’, que arriba aquest octubre al Teatre-Auditori, pot requerir entre quatre i sis tràilers carregats d’equipament.
Anècdotes
Després de 30 anys, Urquizu les ha viscut de tots colors. Algunes de les anècdotes que ha compartit amb l’audiència és el cop que el Mag Lari va quedar tancat al vestíbul durant una funció o les negociacions amb un artista irlandès que volia que el públic de les tres primeres files es reubiqués al final de la platea i que va cedir quan va descobrir un vincle familiar amb el cap de programació, Gerald Fannon.

