Els Cicles de Cinema de Sant Cugat proposen de febrer a juliol 46 títols en versió original subtitulada de 26 països diferents. ‘Elle’, ‘La propera pell’ i ‘El Petit Príncep’ són alguns dels títols més destacats de la iniciativa. La programació del segon trimestre donarà el tret de sortida el 5 de febrer a les sales de Cinesa amb la projecció d”El secret del llibre de Kells’, una proposta del cicle de Cinema en Família.
Cada dijous es podrà veure, en tres horaris diferents, un film de cinema d’autor. El cicle familiar es projectarà un diumenge al mes a les dotze del migdia. La resta de cicles arribarà a la pantalla de Cinesa un dilluns al mes a les vuit del vespre. El coordinador d’aquesta iniciativa, Àngel Comas, ha destacat a Cugat.cat la gran varietat de propostes.
Àngel Comas
De les gairebé 50 cintes que proposen els cicles algunes estan nominades a diversos guardons. Per exemple, el thriller dramàtic ‘La propera pell’, d’Isaki Lacuesta
i Isa Campo, parteix com a favorita als Premis Gaudí amb 14 nominacions, entre les quals diverses categories principals com millor pel·lícula, millor direcció, millor guió, millor protagonista masculí per Àlex Monner
i millor protagonista femenina per a Emma Suárez. ‘El rei borni’, escrita i dirigida per Marc Crehuet, ha aconseguit vuit nominacions, mentre que ‘La mort de Lluís XIV’, d’Albert Serra, n’ha esgarrapat set. La francesa ‘Elle’, que donarà el tret de sortida al Cicle de Cinema d’Autor el 16 de febrer, ha estat guardonada amb dos Globus d’Or a millor pel·lícula estrangera i Isabelle Huppert
ha guanyat el premi a millor actriu de drama. La cinta també opta a un Òscar en la categoria de millor actriu i als Gaudí i als Goya a millor pel·lícula europea.
Preus i abonaments
L’entrada costa quatre euros per al públic general i tres euros per als menors de 25 anys, excepte en el cinema familiar. Aquest cicle té les entrades a quatre euros i, a partir de quatre entrades, ofereix un descompte de mig euro per espectador. En el cas del cicle de cinema d’autor, es pot comprar un abonament per veure tots els films per 72 euros. Els cicles són possibles gràcies a Cinesa, l’Ajuntament, el Teatre-Auditori, la Generalitat, la Filmoteca i el festival Sant Cugat Fantàstic.

