Les reclamacions de les famílies de La Mirada han arribat a bon port, ja que finalment, el departament d’Ensenyament ampliarà el pati del centre en 331 metres quadrats més. També s’ha compromés, juntament amb l’Ajuntament, a crear una comissió de seguiment per garantir que
Aquesta comissió estarà formada per tècnics municipals i de la conselleria, membres de l’Associació de Familiars d’Alumnes (AFA) del centre i l’equip directiu. Segons la regidora treballarà en tres nivells:
– Curt termini.
Vetllar per al compliment del compromís d’Ensenyament d’ampliar el pati i que estigui enllestit al novembre.
– Mig termini.
Treballar perquè l’escola incorpori els nous mòduls necessaris el curs vinent sense retards.
– Llarg termini.
Abordar la construcció definitiva de La Mirada. L’escola és la 12a de la ciutat i funciona des del 2016 en mòduls a l’espera de la seva construcció definitiva, competència del departament d’Ensenyament de la Generalitat. Tot i així, serà l’Ajuntament qui avanci la inversió per a la seva construcció després d’arribar a un acord amb la Generalitat. L’acord estableix que la Generalitat retornarà durant els anys 2020, 2021 i 2022 més de 5,2 milions d’euros, fet que representa el 80% de la inversió. De moment, s’està treballant en el projecte educatiu que ha de definir les necessitats arquitectòniques, com ha detallat la regidora d’Educació, Esther Salat.
Esther Salat
En aquest sentit, Salat ha reiterat que aquestes línies són una prioritat perquè l’edifici definitiu de La Mirada sigui una realitat el més aviat possible.