L’experta en innovació en vendes Antonella Broglia ha acostat aquest dilluns al teixit comercial local les experiències internacionals més destacades del sector. Convidada per Sant Cugat Comerç (StC) en el marc dels 3rs Diàlegs de Comerç, Broglia ha apostat per fusionar el comerç físic i el virtual. Tot i admetre que no existeixen receptes generals, ha assegurat que l’actual context requereix incorporar al comerç local les millors pràctiques mundials, moltes d’elles sustentades en les noves tecnologies.
La també consultora és contundent. Hi ha motius per a l’esperança del sector, tot i el descens del consum com a conseqüència de la crisi econòmica. En aquest sentit, Broglia ha exemplificat les seves paraules amb experiències internacionals que han aconseguit incentivar el consum i les vendes. Es tracta d’apostes innovadores on, diu Broglia, la tecnologia juga un paper molt important.
Antonella Broglia
Les experiències exposades per la consultora han estat ben rebudes pels assistents, que han conegut propostes com la ‘botiga-paret’, les compres en grup, els clubs de compra, les rebaixes ‘flash’, els descomptes localitzats, les botigues participatives i el consum col·laboratiu, entre d’altres. Totes aquestes innovacions estan, segons Broglia, a la mà de qualsevol comerciant. La presidenta de Sant Cugat Comerç, Maite Pérez, ha assegurat que l’entitat tindrà en compte les aportacions de la ponent.
Maite Pérez
De fet, l’alcaldessa, Mercè Conesa, ha explicat que el teixit comercial té motius per estar esperançat, ja que la ciutat ha crescut amb 2.000 nous veïns i l’ocupació dels establiments comercials arriba al 88%.
Mercè Conesa
La conferència de l’experta Antonella Broglia s’emmarca dins els 3r Diàlegs de Comerç que organitza Sant Cugat Comerç. Aquesta tercera edició ha comptat també amb una sessió de ‘networking’ a càrrec del professor de màrqueting i expert en lideratge Ivo Güell, que l’entitat espera que tingui continuïtat a les properes edicions.

