Les sales de cinema estan passant per un renaixement, i les de Sant Cugat no s’escapen del nou panorama que tenen davant, fruit de les mesures que han hagut d’implementar per fer front a la pandèmia del coronavirus i després de tres mesos tancades. A la ciutat, les dues empreses que gestionen les sales (Picking i Yelmo) reclamen a exhibidores i distribuïdores estrenes atractives per animar el públic a assistir de nou a les projeccions, més enllà de l’estira-i-arronsa per l’aforament permès per part de l’administració, actualment reduït al 50% segons els seus responsables.
“Si no hi ha excessives pel·lícules bones, implica que no hi ha espectadors”, explica a Cugat Mèdia Víctor Lafuente, director de l’empresa Picking, que gestiona les sales Cinemes Sant Cugat. Lafuente ha detallat que “ja ens agradaria, fins i tot, tenir un aforament del 50% a cada sala”, ja que actualment no arriben ni al 15%. “Anar al cinema és dels llocs més segurs que actualment pots anar”, ha afegit Lafuente. I és que, tant Cinemes Sant Cugat com Cine Yelmo Premium Sant Cugat s’han pres molt seriosament les mesures de protecció a seguir per oferir un oci segur. Incorporació de dispensadors de gel hidroalcohòlic, reducció de l’aforament, venda de butaques per blocs, entrades i sortides esglaonades, són algunes de les mesures preses en ambdós cinemes. “A més, als Cines Yelmo analitzem constantment la situació epidemiològica per poder adaptar les mesures de manera òptima a la situació de cada població”, explica Samuel Bolaños, director de Comercialització de Cines Yelmo. Per a les dues companyies tot això no és el motiu pel qual els espectadors encara no han tornat a les sales com voldrien, tot i la seva recuperació progressiva. El problema són les estrenes. “Considerem imprescindible que exhibidores i distribuïdores treballin conjuntament i col·laborant per seguir oferint un contingut atractiu al públic”, explica Bolaños, que també creu “indispensable” comptar amb el suport de les autoritats” a través del disseny de mesures que millorin les condicions i que impulsin la cultura”. La campanya de Nadal, que va del 18 al 25 de desembre, esperen que sigui part de la salvació a aquesta situació, amb l’estrena de films comercials com la darrera de la saga de James Bond o Wonder Woman, entre d’altres.

