El govern presentarà en els propers dies una targeta moneder, un sistema per premiar els clients del comerç local amb temps d’aparcament gratuït. A més, des de la tinença d’alcaldia de Comerç engegaran accions i campanyes de dinamització, com un ‘gran esdeveniment de ciutat’ que tindrà lloc a l’octubre i servirà per promocionar la ‘marca Collserola’, l’agricultura ecològica i l’artesania.
En una entrevista a Cugat Mèdia, la tinenta d’alcaldia de Comerç, Elena Vila, ha detallat el funcionament d’aquesta futura targeta moneder. Els tècnics encara treballen per concretar com serà, si una targeta física o una aplicació, i quan es podrà implementar, però la idea és premiar els clients del comerç local amb aparcament gratuït. La intenció del govern és anar introduint ‘mesures urgents i immediates’, un ‘pla de xoc’ mentre no arriba un pla d’actuació municipal per protegir el comerç local que, segons Vila, viu una ‘situació crítica’. Paral·lelament i de la mà de l’àrea de Cultura, com durant la campanya de Nadal
i el Carnaval, el tripartit organitzarà un ‘gran esdeveniment de ciutat’ aquesta tardor, amb l’objectiu de posar en valor l’artesania local i el comerç de proximitat per atraure no només la ciutadania santcugatenca, sinó també gent de poblacions del voltant. Vila apunta al ‘canvi d’hàbits de consum’ com a principal causa de la situació del comerç local. En aquest sentit, ha anunciat també un ‘pla de digitalització’ dels establiments de la ciutat, amb ‘una gran plataforma’ que ha de donar sortida i promocionar la compra ‘online’ al comerç local amb un ‘espai físic’ que faciliti el ‘contacte directe d’atenció al client’. La tinenta d’alcaldia reconeix la tasca de les associacions de comerciants, però assegura que s’ha de ‘teixir com a ciutat una estratègia per donar resposta a una realitat que augmentarà’.

