Les forces d’esquerra a Sant Cugat han aplaudit la decisió del president de la Generalitat, Pasqual Maragall, de reduir finalment el traçat del Quart Cinturó. PSC, ERC i ICV consideren que la nova proposta redueix l’impacte mediambiental del projecte, i afegeixen que ara cal treballar per buscar altres mecanismes per millorar la mobilitat al Vallès.
La reducció del traçat del Quart Cinturó ha satisfet les forces d’esquerra que estan representades a l’Ajuntament de Sant Cugat. El Partit Socialista de Catalunya, Esquerra Republicana, i Iniciativa per Catalunya-Verds destaquen que el nou traçat, que comprèn només el tram d’Abrera a Terrassa, suposa un menor impacte mediambiental. El portaveu del grup socialista, Jordi Menéndez, remarca, a més, la importància de buscar noves vies de comunicació, alternatives a les autovies.
Des d’ERC també han valorat positivament la reducció del traçat. Per Eduard Pomar, portaveu dels republicans, amb aquesta decisió es preservaran una sèrie d’espais naturals que s’havien de veure afectats amb l’anterior projecte.
Per últim, Xavier Boix, portaveu d’ICV, ho considera tot un èxit i destaca la pressió exercida des de la formació ecosocialista en contra del Quart Cinturó.
Recordem que el projecte de construcció del Quart Cinturó era un dels motius que enfrontava els tres socis del govern català.

