Els influencers literaris guanyen pes en la prescripció de llibres entre els joves

El llibreter Pablo Giménez alerta dels riscos de la promoció pagada però defensa l'impacte positiu dels creadors de contingut que fomenten la lectura

La influencer Carla Clavera en un vídeo on recomana, entre d'altres, 'Orgull i prejudici', de Jane Austen / Foto: Youtube de Carla Clavera
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
03/06/25 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Podcast

Les xarxes socials han transformat la manera com descobrim i compartim llibres. A la secció de literatura del magazín ‘Faves comptades’, Pablo Giménez, llibreter del Celler de Llibres, analitza el fenomen dels influencers literaris a plataformes com TikTok, Instagram o YouTube. Segons Jiménez, aquests prescriptors connecten amb un públic adolescent i contribueixen a impulsar la lectura. Tot i això, adverteix dels perills de les col·laboracions comercials encobertes que poden desvirtuar les recomanacions. També destaca figures com la santcugatenca Carla Clavera i reivindica la necessitat de mantenir l’essència literària per damunt dels interessos del màrqueting.

Escolta-ho

Pablo Giménez, llibreter del Celler de Llibres, a l’estudi Ramon Barnils de Ràdio Sant Cugat / Cugat Mèdia

Pots escoltar el magazín ‘Faves comptades’ de dilluns a divendres de 10 h a 12 h al 91.5 FM i a cugat.cat/directe