Els llibres dels autors mediàtics, els més canviats la setmana després de Sant Jordi

-->
Enllaç copiat al clipboard
25/04/16 a les 13:57h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Cultura

Les obres dels autors mediàtics són les més canviades a les llibreries la setmana després de Sant Jordi. Els títols que apareixen als rànquings de més venuts no arriben al 10% del total de les compres per aquesta data, segons els responsables de les botigues consultades per Cugat.cat.

El canvi dels llibres mediàtics es deu, en bona part, a compres precipitades influïdes pels mitjans de comunicació. Ho explica Adela Nogueira, de la llibreria Paideia.

Declaracions

Adela Nogueira

Els títols mediàtics no arriben ni a un 10% de les vendes. S’han venut, però no en un gran percentatge. Es demanen precipitadament als llibreters i a vegades pesa massa el que has sentit als mitjans.

Els llibreters destaquen la singularitat del públic santcugatenc, molt aficionat a llegir, i la confiança que té en els establiments com a prescriptors de lectures. David Oliva, de la llibreria Alexandria, assenyala que els compradors decideixen amb diversos criteris.

Declaracions

David Oliva

Tot això està canviant. No es va al típic llibre que tothom compra. Es pregunta molt més al llibreter i ara la gent et ve amb llistes per escollir el que més els agrada.

La llibreria infantil i juvenil Pati de Llibres

ha viscut d’una manera especial aquest Sant Jordi pel fet que caigués en dissabte. Una de les responsables de l’establiment, Sònia Gómez, destaca que aquest any els nens podien gaudir del dia més ‘relaxats’.

Declaracions

Sònia Gómez

Ens ha agradat viure aquest Sant Jordi perquè ha estat molt fluid. Normalment, els nens estan molt cansats perquè han fet moltes activitats. Aquest any venien molt frescos.

Tots els establiments coincideixen que ha estat un bon Sant Jordi. Tot i que per a les llibreries d’adults dissabte va ser una mica més fluix que quan ha caigut entre setmana, els clients han estat previsors i han fet les compres els dies previs.