Els més petits de l’Escola de Música aprenen amb una metodologia innovadora

unitats-pedagogiques.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
24/10/06 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Cultura

Els alumnes de 4 i 5 anys de l’Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels aprenen amb un nou material didàctic aquest curs. Aquest mètode estimula els infants a expressar les sensacions que els produeix una peça musical amb balls, cant i dibuixos. La UAB i i el centre musical duen a terme el projecte.

Mariona Martínez, professora de l’escola de música, i Teresa Malagarriga, del departament de Didàctica de la Música de la UAB, van començar a treballar amb aquesta metodologia ara fa vuit anys. Després dels resultats experimentats amb alumnes a les aules de l’Escola ara publiquen el material didàctic que recull aquesta metodologia. Altres escoles de música ja apliquen aquesta nova manera d’ensenyar arran dels bons resultats. Segons Mariona Martínez la didàctica s’organitza en tres blocs elementals.

Declaracions

Mariona Martínez

Dins les unitats didàctiques hi tenim uns blocs que es relacionen entre ells contínuament i són bàsics: la creativitat, l’escolta i la interpretació.

Teresa Malagarriga, l’altra autora, afirma que aquest projecte no hauria arribat a port si no hagués estat per la col·laboració que han fet entre l’Ajuntament, la UAB i l’Escola municipal de Música.

Declaracions

Teresa Mola Garriga

Per fer avançar el coneixement és necessari que hi hagi innovació, formació permanent i recerca. Aquest centre i l’Ajuntament, a més a més del nostre treball des de la universitat, han fet això realitat.

Durant la presentació, la tinenta d’alcalde de Cultura i Educació, Àngels Solé ha valorat així el projecte.

Declaracions

Àngels Solé

Qualsevol projecte de renovació pedagògica només reeixeix si realment serveix per transformar i canviar la manera d’ensenyar, en aquest cas dels professors. Una de les grans virtuts d’aquest és que ho ha aconseguit.

Les autores d’aquest material didàctic aspiren a implantar aquesta metodologia als cursos posteriors.