Els partits aposten per potenciar el paper del teixit associatiu en la definició de la programació cultural de la ciutat. En un debat electoral a Ràdio Sant Cugat, les cinc formacions amb representació al consistori han explicat diverses fórmules per enfortir la feina de les entitats i garantir que l’oferta cultural arriba a tota la població.
El número 8 a les llistes de CiU, l’independent Xavier Escura, ha apostat per fer convergir el públic més arrelat a la ciutat amb els sectors de nouvinguts que es mantenen al marge del teixit associatiu.
Xavier Escura
Des del PSC-CpC, el número 4 a les llistes, l’independent Àlvar Roda, ha proposat un canvi de mentalitat per donar-li el protagonisme cultural a les entitats.
Àlvar Roda
L’alcaldable d’ERC, Raül Grangé, ha suggerit que l’Ajuntament es limiti a fer de ‘dinamitzador’ de l’activitat associativa.
Raül Grangé
El cap de llista d’ICV-EUiA, Xavier Boix, ha reclamat que es modifiqui la relació de ‘clientelisme’ entre les entitats i l’administració local.
Xavier Boix
El número dos a les llistes del PP, Alfredo Bergua, ha demanat una relació més transparent entre el consistori i les associacions culturals, a través d’un canvi en el sistema de subvencions.
Alfredo Bergua
Les cinc formacions han situat el Pla de Cultura, aprovat en l’actual mandat, com el ‘full de ruta’ que haurà de seguir l’Ajuntament els propers anys en matèria cultural.

