L’Associació de Propietaris de Torre Negra proposa a l’Ajuntament i a la Generalitat compensar una eventual protecció d’aquest àmbit amb la possibilitat de construir a altres zones o municipis. Els petits propietaris obren així la porta a altres solucions que no passin per construir un 16% de l’espai, una de les propostes inicials d’aquest col·lectiu.
El col·lectiu de propietaris fa un balanç positiu de la darrera sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), ja que anul·la l’acord pel qual l’àmbit de Torre Negra va passar a ser no urbanitzable i nega que tingui ‘uns valors excepcionals’ per declarar-lo ‘no urbanitzable de protecció especial’. En paral·lel, l’associació admet que l’Ajuntament pot modificar la qualificació d’aquest i de qualsevol sector del municipi, tal com recull la sentència. Tot i això, el col·lectiu remarca que, al mateix temps, hauria de compensar els propietaris d’aquests terrenys. Per això, el president de l’associació, Pere Feliu, demana diàleg al consistori i a la Generalitat per trobar solucions al conflicte.
Pere Feliu
Segons Feliu, ni l’Ajuntament ni la Generalitat han tingut fins ara cap voluntat de diàleg amb els propietaris privats de l’àmbit.

