Els regidors de la CUP passen la nit al consistori a favor de la vaga

cup-okupa-ajuntament-vaga-14n.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
13/11/12 a les 20:37h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

Ocupar l’Ajuntament durant la nit de dimarts a dimecres ha estat l’acte de protesta que han protagonitzat els regidors de la CUP per visibilitzar el seu suport a la vaga general i alçar la veu contre les retallades. Seguint l’exemple d’altres localitats, Guim Pros i Ignasi Bea han entrat al consistori per passar la nit al despatx del grup municipal en un acte reivindicatiu que no ha registrat cap incidència. Segons ha pogut saber Cugat.cat, els regidors han pactat amb l’alcaldessa, Mercè Conesa, que la tancada seria pacífica i que no permetrien l’entrada de ningú més al llarg de la nit a les dependències municipals. Bea i Pros han finalitzat el tancament quan han obert les portes el consistori, a les set del matí.

L’ocupació del consistori per part dels regidors s’ha fet després de la concentració que la formació havia convocat aquest dimarts a la tarda a la plaça de la Vila en un acte de suport a la vaga general. Al final de la lectura del manifest ‘ReCUPerem la democràcia’, el regidor Ignasi Bea ha anunciat per sorpresa que tant ell com l’altre regidor de la CUP, Guim Pros, passarien la nit a l’Ajuntament com a protesta per les retallades i el ‘segrest democràtic’ de les institucions públiques. En declaracions a Cugat.cat, Bea ha manifestat que quan la CUP va entrar en política era per garantir que els ajuntaments tindrien la llibertat per poder exercir la funció pública.

Declaracions

Ignasi Bea

L’objectiu era una reivindicació pacífica per denunciar el segrest de l’ens municipal. I la vinculació de la CUP és per denunciar que cada cop ens deixen participar menys a la funció pública.

El portaveu independentista, Guim Pros, ha explicat que l’acte vol ser una lluita simbòlica contra les desigualtats socials i una proclama a la mobilització de cara a la vaga general.

Declaracions

Guim Pros

Volem denunciar el segrest de les institucions democràtiques per part dels bancs. El deute que tenen els ajuntaments els impedeix fer polítiques socials.

Els dos càrrecs electes s’han reunit amb l’alcaldessa, Mercè Conesa, per abordar les condicions amb què els regidors farien el tancament aquesta nit de dimarts a dimecres. Fonts de l’Ajuntament han explicat a Cugat.cat que els regidors han pactat amb Conesa que no permetrien l’entrada de ningú més a les instal·lacions municipals. L’estada de Bea i Pros s’ha fet al despatx del grup municipal on els regidors treballen en el ple d’aquest dilluns, sense calefacció però amb un llum habilitada per a l’ocasió. A les nou de la nit el sistema d’estalvi energètic de l’Ajuntament tanca els llums de forma automàtica. Una patrulla de la Policia Local assumeix tasques de vigilància com sempre fa el cos municipal les jornades en què es convoquen vagues. La concentració de la CUP d’aquest dimarts ha comptat amb un seguiment d’una cinquantena de persones.