L’Associació de Veïns de Coll Favà dóna suport a les demandes de l’Ajuntament al Ministeri de Foment i reclama un nou estudi per determinar l’impacte acústic de l’arribada del TGV de mercaderies d’amplada europea al seu pas per Sant Cugat. El consistori i els veïns demanen que se soterri la línia i que s’actualitzi l’estudi de fa set anys en què es basa el projecte de Foment.
L’Ajuntament va presentar la setmana passada un recurs al projecte del Ministeri per reduir l’impacte sonor a l’amplada europea de la línia del TGV per a mercaderies que passarà per Sant Cugat. El projecte, amb una durada prevista de tres anys, permetrà que circulin per aquest ramal trens internacionals cap a la frontera amb França, evitant el pas pels túnels urbans de Barcelona. En concret, el recurs del consistori denuncia que les mesures per reduir l’impacte acústic es basen en un estudi del Ministeri de fa set anys. Com a conseqüència, Foment preveu posar pantalles acústiques per evitar el soroll al nord de la línia ferroviària, on hi ha el Centre d’Alt Rendiment (CAR) i l’escola Viaró, i, en canvi, no preveu pantalles al sud de les vies, on hi ha el nucli urbà de Coll Favà. En l’actualització del mapa acústic de la ciutat, al febrer d’aquest any, l’Associació de Veïns de Coll Favà va demanar a l’Ajuntament que fes proves extraordinàries per saber l’impacte acústic d’un tren de mercaderies que circula de matinada per la zona. El resultat, segons el col·lectiu veïnal, demostra la necessitat de prendre-hi mesures. Escoltem un dels membres de la plataforma, Rafael Torres, en declaracions a aquesta emissora.
Rafael Torres
La solució que proposen tant l’Ajuntament com els veïns és que Foment soterri les vies del TGV de mercaderies al seu pas per Sant Cugat. Ho explica Torres.
Rafael Torres
L’alcalde, Lluís Recoder, va lamentar les mesures proposades per Foment i les va qualificar de ‘sorprenents’.

