ERC-MES i el moviment Ni dación ni pago reclamen a la Comissió Nacional del Mercat de Valors que funcioni com un veritable registre públic i a les entitats financeres que publiquin tota la informació sobre els fons de titulització de les hipoteques per fer-la accessible i clara a les famílies. El grup republicà presentarà una moció amb aquesta demanda al ple municipal d’aquest mes.
La titulització és una cessió del crèdit, en aquest cas les hipoteques, a inversors de tot el món en els mercats secundaris. Els bancs solen emprar aquesta tècnica financera, incloent-la en molts crèdits, per tenir liquiditat. Segons l’advocat José Ángel Gallegos, membre del moviment Ni Dación ni pago, aquesta cessió fa que l’entitat bancària ja no sigui el creditor de la hipoteca i, per tant, no pugui reclamar el deute hipotecari.
Mireia Ingla
Gallegos també ha citat una vintena de casos en els quals el jutge ha resolt a favor de l’hipotecat en relació amb les titulitzacions, malgrat que encara són una minoria. En aquest sentit, la portaveu de la formació independentista, Mireia Ingla, ha explicat de què tracta la moció.
José Ángel Gallegos
La formació republicana ja ha registrat una proposició de no llei per a portar aquest tema al Congrés dels Diputats.

