La Plataforma en Defensa de l’Ebre de Sant Cugat s’ha constituït oficialment amb una participació força escassa. Els seus objectius principals són donar-se a conèixer a la ciutadania i animar als santcugatencs a acudir a la manifestació antitransvasament que es farà a Barcelona el 6 d’abril.
Aquesta plataforma, la primera a la nostra comarca d’aquestes característiques, neix amb la voluntat de ser el punt de referència per aquelles persones que vulguin manifestar-se contra el Pla Hidrològic. Així mateix, treballarà activament en la difusió de la ‘nova cultura de l’aigua’ a través de xerrades i conferències. Una de les primeres activitats que organitzaran és una xerrada on participaran José Antonio Labordeta, diputat de la Chunta Aragonesista i Manuel Tomàs, portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre. Segons el portaveu de l’entitat, Eduard Anguita, s’espera que aquestes iniciatives tinguin una bona acollida ja que els santcugatencs han mostrat, en moltes ocasions, la seva sensibilitat vers aquest tema.
La plataforma anima als ciutadans a participar a la manifestació del 6 d’abril a Barcelona per mostrar un cop més, el seu rebuig al transvasament de l’Ebre. Dos dies després, el 8 d’abril, la plataforma ha convocat una nova assemblea a l’Ateneu on participarà el membre de la Plataforma en Defensa de l’Ebre a nivell nacional, Ferran Barreno.

