EsadeCreapolis arriba a
Són projectes que van des de petites ‘start-up’ i emprenedors a departaments determinats de grans empreses que necessiten proximitat amb els centres de coneixement i un ambient innovador, com ha explicat al ‘Sant Cugat a fons’ el director general d’ EsadeCreapolis, Oriol Alcoba. Idees que han nascut, crescut o passat en algun moment per les instal·lacions en un procés que deixa un alt índex de rotació. De fet, que una empresa marxi quan ha complert el seu propòsit és ‘una bona notícia perquè complim la nostra missió’, ha assenyalat. Alcoba, que apunta als deures del centre explicar millor què s’hi fa i què és, ha explicat que l’ocupació actual frega el 90%. Les empreses poden accedir a serveis relacionats amb la gestió de marca, finances i màrqueting tot i que el focus principal és, ha explicat, ‘la innovació i l’emprenedoria’. De cara al futur, Alcoba apunta a ‘consolidar EsadeCreapolis com un agent actiu del sistema d’innovació català’ i que les empreses vegin el servei com un pol d’atracció al voltant del qual planificar el seu futur. EsadeCreapolis va néixer com una de les potes de l’expansió internacional de l’escola de negocis, que necessitava un campus innovador que generés un clima atractiu per a estudiants d’arreu del món. De fet, ara mateix entre l’alumnat d’Esade hi ha representades un centenar de nacionalitats, que s’acosten atrets pel prestigi d’una escola de negocis amb un caire més aviat exclusiu. Això sí, Alcoba ha explicat que dins els objectius de futur de l’escola hi ha el d’aprofundir en el sistema de beques, al qual hi ha dedicat ‘2,5 milions d’euros en els últims anys’ i que doblarà la seva dotació a partir de l’any vinent.

